دنیس سامارا (Dennis Sumara) استاد و رئیس دانشکده ورکولند آموزش و پرورش در دانشگاه کلگری کاناداست. وی در زمینه مطالعات برنامه درسی، آموزش معلمان و سوادآموزی فعالیت میکند. کانونهای خاص مورد او شامل مطالعات ادبی، مطالعات سازههای هنجاری و ضد هنجاری در تربیت معلم، و مطالعات پیچیدگی سازهها و سیستمهای آموزشی است.
وی به نظریات پست مدرن در تعلیم و تربیت علاقهمند است و به پیچیدگی به عنوان نظریهای در برنامه درسی مینگرد. از دید او، نظریه پیچیدگی روشی فرارشتهای و مشارکتی برای تفسیر پدیدهها و ساختارهای آموزشی است. این روش به انتقاد از آنچه که در روشهای دیگر بدیهی فرض میشود میپردازد. تفکر پیچیدگی، جوان و در حال تحول است و از توصیف منظم و تعاریف بدون ابهام خودداری میکند.
جاناتی رایان (Janette Ryan) مدیر دوره کارشناسی آموزش و پرورش در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه بیرمنگام انگلستان است. او در استرالیا، چین و انگلستان کار و زندگی کرده است و در آموزش میانفرهنگی، بینالمللی کردن برنامه آموزشی، آموزش دانشجویان بین المللی، اصلاحات برنامه درسی چین، و آموزش و پژوهش در فرهنگ مکتب کنفوسیوس فعالیت دارد. او قبلاً زبان چینی را در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش داده و همکاری گستردهای در تحقیقات آموزشی چین داشته است. وی به تدریس «آموزش و پرورش جهانی: مشکلات، فرصتها و مهارتهای شخصی و حرفهای در مدیریت آموزش و پرورش» میپردازد.
فلورانس رز کرال شپرد (Florence Rose Krall Shepard) استاد برجسته و بازنشسته مطالعات آموزشی در دانشگاه یوتاست؛ جایی که او به تدریس مطالعات آموزش و پرورش، محیط زیست و فمینیسم میپرداخت. وی اصالت ایتالیایی دارد و والدینش در دهه ۱۹۰۰ به آمریکا مهاجرت کردند. او به عنوان یک دختر مهاجر ایتالیایی در مناطق روستایی وایومینگ به پرورش گوسفند میپرداخته است و از این رو دوران اولیه زندگی خود را در طبیعت گذرانده است...
او دکترای مدیریت آموزشی را در سال ۱۹۷۲ از دانشگاه یوتا اخذ کرد. فلورانس شپرد روایت های شخصی خود را در مجلات ادبی منتشر کرده است. وی دو بار ازدواج کرده و صاحب چندین فرزند، نوه و نتیجه است. وی در زمینه خودشرح حال نویسی (Autobiography) در برنامه درسی کار کرده است و کتابی با عنوان جویبار فصلی؛ خاطرات وایومینگ (Sometimes Creek A Wyoming memoir) دارد.
باربارا آلن (Barbara Allen) استاد برجسته
علوم اجتماعی و علوم سیاسی در کالج کارلتون (از سال ۱۹۸۸) است. وی تحصیلات
دانشگاهی خود را در دانشگاه ایندیانا انجام داده است. پروفسور آلن به
آموزش دورههای سیاست در آمریکا، نظریه سیاسی فمینیستی، سیاست و رسانهها، و
قانون اساسی میپردازد . علایق کلی او شامل تحقیق مربوط به فلسفه لیبرال،
نظریه دموکراسی، تجزیه و تحلیل و طراحی سازمانی، انتخاب عقلانی، و سیاستها و
قانونهای مربوط به جنسیت و نژاد است. حوزه تخصصی وی مربوط به نظریه تجربی و
روشهای کمی، رفتار سیاسی و اجتماعی، افکار عمومی، و نظریههای یادگیری
است.
دونالدو ماسدو (Donaldo Macedo) استاد تمام زبان انگلیسی و استاد برجسته هنر و آموزش و پرورش لیبرال در دانشگاه ماساچوست بوستون است. او دارای کرسی زبانشناسی کاربردی در گروه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه است.وی اصالتاً اهل کیپ ورد و پرتغالیزبان است و بیش از ۱۰۰ مقاله و کتاب در زمینههای زبانشناسی، سوادآموزی انتقادی، و آموزش و پرورش چندفرهنگی منتشر کرده است. وی از شاگردان و پیروان پائولو فریر است و از طریق هنری ژیرو با او آشنا شده و برخی آثار فریر را به انگلیسی ترجمه کرده است. زمینههای تخصصی او جامعهشناسی، روانشناسی، زبانشناسی و تجزیه و تحلیل مقابلهای است. وی دکترای خود را از دانشگاه بوستون در رشته روانشناسی کاربردی گرفته است. همسر ماسدو، لیلیا نام دارد و دو دختر به نام ونسا و اریکا و پسری به نام آلخاندرو ثمره ازدواج اوست.
آیرا شور (Ira Shor) متولد ۱۹۴۵، از صاحبنظران تعلیم و تربیت در آمریکاست. وی طرفدار اندیشه انتقادی و آموزش مستضعفان و سوادآموزی فرهنگی است و از شاگردان پائولو فرر بوده است. وی استاد خطابه و بیان در دانشگاه شهر نیویورک، مرکز تحصیلات تکمیلی و در گروه زبان انگلیسی در دانشکده جزیره استاتن (CSI) است. وی هماکنون در زمینه خطابه، فن نوشتار و زبان فعال است. شور هدایت پایان نامه و سمینارها در سواد، نوشتن تئوری، آموزش انتقادی، مطالعات سفیدپوستان، بلاغت از فضا و مکان، و فرهنگ طبقه کارگر را برعهده دارد.
http://www.csi.cuny.edu/faculty/SHOR_IRA.html
دونالد اس. بلومنفلد-جونز (Donald S Blumenfeld Jones) استاد مطالعات برنامه درسی و تربیت معلم کالج معلمان مری لو فولتون دانشگاه ایالتی آریزونا است. حیطههای اصلی تدریس و پژوهش او زیباییشناسی، هنر (به ویژه رقص)، خلاقیت و مباحث اخلاقی در آموزش و پرورش و آمادهسازی معلمان است. وی سمتهای اجرایی متعددی را برعهده داشته است و جوایزی نیز کسب کرده است. مهمترین اثر او کتاب «برنامه درسی و زندگی زیبا: هرمنوتیک، بدن، احساسات، اخلاق، و آموزش و پرورش» است.