کتاب برنامه درسی : گفت مان نظریه ، پژوهش و عمل ، برنامه درسی پست مدرن ، در سه بخش و بیست و دو نوشتار تنظیم شده است .
بخش اول با عنوان برنامه درسی کثرت گرا ، دربردارنده نه نوشتار می باشد . شش نوشتار نخست این بخش از دو اثر از براین کریتندن فیلسوف و نظریه پرداز استرالیایی برنامه درسی برگرفته و بر گردان شده اند …
بخش دوم با عنوان برنامه درسی انتقادی شامل هفت نوشتار می باشد . این نوشتارها نظریه انتقادی برنامه درسی را از نظر گاه سیاسی ، طبقه نژاد ، جنس ، فمینیسم ، هویت ، صدا ، مدرنیسم ، پست مدرنیسم و امکان ، بحث و نقد می کنند. ویلیام پاینار ، ویلیام رینولدز ، پتریک اسلتری و پتر تابمن در پنج نوشتار نخست این بخش ، نظریه سیاسی فیمینیستی ، نژادی و جنسی برنامه درسی را با استناد به نظریه پردازان برجسته آن ها ، بحث و نقد می کنند . این نوشتارها از کتاب فهم کردن برنامه درسی (۲۰۰۴) برگرفته و برگردان شده اند .
سنت های متعارض و آموزش در یک جامعه مردم سالار براین کریتندن
برنامه درسی مشترک براین کریتندن
کثرت گرایی و توجیه آن براین کریتندن
کثرت گرایی به مثابه یک آرمان نظم و نظام اجتماعی براین کریتندن
خردورزی و دفاع از کثرت گرایی براین کریتندن
برنامه درسی مشترک برای یک جامعه کثرت گرا براین کریتندن
هویت ، اجتماع و تنوع : نو نظریه پردازی برنامه درسی کثرت گرا برای عصر پست مدرن
سونیا نایتو پتی بود یوجنی کانگ جان ریبل
برنامه درسی و تنوع فرهنگی گلوریا لادسن کفرلین بران
جهانی شدن و برنامه درسی کاترین اندرسن لویت
فهم کردن برنامه درسی به منزله متن سیاسی ، ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
فهم کردن برنامه درسی به منزله متن سیاسی : آموزش و عمل ؛ سه مبحث طبقه ، نژاد و جنس ، ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
فهم کردن برنامه درسی به منزله متن سیاسی : فمینیسم ، نشانه شناسی ، پساساختارگرایی و آمدن بحران نظریه سیاسی برنامه درسی ، ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
فهم کردن برنامه درسی به منزله متن نژادی ، ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پترتابمن
فهم کردن برنامه درسی به منزله متن جنسی ویلیام پاینار رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
آموزش انتقادی و تقسیم دوگانه مدرن / پست مدرن : در راستای یک آموزش مردم سالارساز هنری جیرو
آموزش مدرسه ای بدن پست مدرن : نظریه انتقادی و سیاست فربه پروری پترمک لار
فهم کردن برنامه درسی به منزله متن پدیدار شناختی ، ویلیام پاینار رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
فهم کردن برنامه درسی متن شرح حال نویسی / زندگی نامه نویسی ، ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
فهم کردن فمینیستی شرح حال نویسی / زندگی نامه نویسی ، ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پترتابمن
فهم کردن برنامه درسی به منزله متن پسانوگرا ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
فهم کردن برنامه درسی : یک فرامتن برای نسل آینده ، ویلیام پاینار ویلیام رینولدز پتریک اسلتری پتر تابمن
۴۲۳ صفحه ، قطع وزیری ، جلد شمیز