چاپ و نشر کتاب علمی- آموزشی- فرهنگی- کودک و نوجوان

چاپ و نشر کتاب علمی- آموزشی- فرهنگی- کودک و نوجوان

انتشارو چاپ کتاب با کمترین هزینه
چاپ و نشر کتاب علمی- آموزشی- فرهنگی- کودک و نوجوان

چاپ و نشر کتاب علمی- آموزشی- فرهنگی- کودک و نوجوان

انتشارو چاپ کتاب با کمترین هزینه

معرفی کتاب: مفهوم‌شناسی برنامة درسی: تأملی بر تعاریف و دیدگاهها و نقش متخصصان برنامة درسی

 
 

کتاب مفهوم‌شناسی برنامة درسی: تأملی بر تعاریف و دیدگاهها و نقش متخصصان برنامة درسی بزودی منتشر می شود.

در سال 1390 و در شروع نگارش رساله دکتری، استادم جناب آقای دکتر مهرمحمدی مقاله مفصلی از جکسون را به من معرفی کرد و نسخه­ ای از آن را در اختیارم گذاشت. من از مقالة جکسون برای نگارش رساله استفاده­های زیادی کردم و مطالب آن را برای کسانی که در حوزة برنامه درسی کار می­کنند بسیار مفید می­دانم. بر این اساس تلاش شد تا به صورت کامل به زبان فارسی برگردان شود. این کار به دلایل مختلف به طول انجامید و سرانجام  در قالب یک تک‌نگاشت آماده چاپ شد. آنچه جکسون در قالب یک مقالة مفصل به عنوان فصل اول دستنامة پژوهش در برنامة درسی[1] تألیف کرده به موضوع تعریف، دیدگاه­ها و کارهایی که متخصصان برنامة درسی باید انجام دهند اختصاص دارد. هر چند حدود 22 سال از انتشار این مقاله می­گذرد، اما به نظر من همچنان می­تواند برای جامعة پژوهشگران و دست­اندرکاران برنامة درسی مفید باشد.



[1]. Handbook of Research on Curriculum: A Project of the American Educational Research Association Hardcover – January 1, 1992, Philip W. Jackson (Editor), Macmillan Library Reference. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.