ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
کتاب مفهومشناسی برنامة درسی: تأملی بر تعاریف و دیدگاهها و نقش متخصصان برنامة درسی بزودی منتشر می شود.
در سال 1390 و در شروع نگارش رساله دکتری، استادم جناب آقای دکتر مهرمحمدی مقاله مفصلی از جکسون را به من معرفی کرد و نسخه ای از آن را در اختیارم گذاشت. من از مقالة جکسون برای نگارش رساله استفادههای زیادی کردم و مطالب آن را برای کسانی که در حوزة برنامه درسی کار میکنند بسیار مفید میدانم. بر این اساس تلاش شد تا به صورت کامل به زبان فارسی برگردان شود. این کار به دلایل مختلف به طول انجامید و سرانجام در قالب یک تکنگاشت آماده چاپ شد. آنچه جکسون در قالب یک مقالة مفصل به عنوان فصل اول دستنامة پژوهش در برنامة درسی[1] تألیف کرده به موضوع تعریف، دیدگاهها و کارهایی که متخصصان برنامة درسی باید انجام دهند اختصاص دارد. هر چند حدود 22 سال از انتشار این مقاله میگذرد، اما به نظر من همچنان میتواند برای جامعة پژوهشگران و دستاندرکاران برنامة درسی مفید باشد.
[1]. Handbook of Research on Curriculum: A Project of the American Educational Research Association Hardcover – January 1, 1992, Philip W. Jackson (Editor), Macmillan Library Reference.